zondag 21 april 2013

Wat een weertje vandaag!!!!!

Na een uurtje power yoga te hebben gedaan met mijn man en een voedzame lunch zijn we gaan wandelen met de hond. Daarna zijn we (met een omweg) gaan fietsen naar de ijsboer om te genieten van het heerlijke schepijs op een bankje in de zon.

Eenmaal weer thuis ben ik lekker in de tuin aan de slag gegaan.
Ik heb wat zaailingen uit de mini-kas verplaatst naar buiten.
In de koude-kas heb ik viooltjes en Coreopsis Grandyflora "Early Sunrise" (meisjesogen) gezaaid.
In de MM2 (makkelijke moestuin) heb ik Pompoen, Mais en Bieslook gezaaid.
En in de mini-kas binnen heb ik Calendula Officinalis Radio (Goudsbloem), Koriander, Allium Giganteum (uienbol of sierui) en een onbekend zaad gezaaid.
In de linker border heb ik de rest van de anoda mix zaden gezaaid op dezelfde plek waar ik ze eerst gezaaid had, eerst stond er een halve fles overheen als soort kas maar die heb ik er nu afgehaald.

De zaden die ik noem met de latijnse namen heb ik gekocht bij bartjes tuinzaden, leuke site, overzichtelijk, veel informatie, lage prijzen.
De meeste groentezaden heb ik bij Ranzijn gekocht, maiszaden en de koriander heb ik geruild.
De zaden van de uienbol heb ik vorig jaar zelf geoogst, ben benieuwd of dit wat gaat worden.
De meisjesogen had ik al een keer gezaaid in de mini-kas binnen maar die zijn niet opgekomen, dus vandaag opnieuw gezaaid in de koude-kas.
De Koriander had ik ook al eerder gezaaid in de MM2 maar ook deze is niet opgekomen dus vandaag opnieuw gezaaid in de mini-kas binnen.
Het onbekende zaad zat in een gripzakje, is rood/oranje achtig van kleur, heel plat en leek op zaad van een paprika, het was heel licht. Wat het is weet ik echt niet, weet ook niet hoe ik hieraan kom. Verrassing dus!!

Toen alles opgeruimd en een uurtje liggen zonnen op mijn zonnenbed, heerlijk!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten