dinsdag 23 april 2013

Kersenboom

Wat de zon en een beetje water toch allemaal voor de natuur doet is geweldig.
Ik loop elke dag, door weer en wind, een rondje door de tuin om te kijken wat er allemaal is veranderd.
Zo kan ik alles goed volgen en in de gaten houden. Ook kan ik eventuele problemen, ongedierte en zo verhelpen en de schade beperken.

Omdat mijn kat erg graag naar de buren wil kijken zit hij steeds met zijn dikke gat midden in mijn moestuin. Om dit probleem op te lossen heb ik mijn plastic hoes eroverheen gezet, dit is zo'n pop-up tentje speciaal voor de vierkante meter tuin, werkt ook meteen als kas. Voordeel van dit tentje is ook dat de slakken en vlinders eruit blijven en geen schade kunnen aanrichten.

Mijn zelfgemaakte, hoge moestuin bak is 60 cm hoog en daar omheen heb ik met stokken en gaas een net gespannen, ook weer om vlinders, vogels en slakken te weren.

Ik was vandaag wel verrast door mijn Kersenboom, de knoppen springen echt helemaal open.
Vorig jaar had ik deze boom gekocht en deze heeft de hele zomer in een grote pot gestaan en alleen blad gegeven. Vanaf de herfst 2012 staat hij in de volle grond en nu zie ik bladknoppen met ronde knopjes erin, denk dat dit de bloemen zijn, die uiteindelijk natuurlijk de vruchten gaan worden. Zie foto.
 

Ik heb ook een Ribus staan in een pot. Vorig jaar had ik een paar besjes maar nu zie ik de mini trosjes al hangen. En dan heb ik hem niet eens gesnoeid. Ben blij dat alles op het moment zo goed gaat, nu maar hopen dat het zo blijft natuurlijk.
 Kijk ze hangen!!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten