dinsdag 7 januari 2014

Update 2014

Het is alweer een tijd geleden dat ik wat op mijn blog heb gedaan.
Dat komt door een aantal dingen.
Als eerste ben ik ongewild werkloos geworden door dat mijn werkgever failliet is gegaan.
Ik heb dus veel tijd moeten besteden aan het zoeken naar een nieuwe baan, wat tot op heden nog niet gelukt is. Er zijn zoveel werklozen dus de keuze voor een werkgever is zeer groot en met mijn 43 jaar ben je dan al snel te duur en te oud. Ik hoop dat 2014 een heel succesvol jaar voor mij gaat worden. Ik doe in ieder geval mijn stinkende best.

Eind september is mijn dochter gaan samenwonen.
Dus in ons huis een herindeling gedaan. Haar slaapkamer was groter dan de onze.  Haar slaapkamer was lekker roze en dat vind ik niet zo mooi dus die kamer compleet gestript en opgeknapt. Dat is nu onze slaapkamer.
Op zolder was mijn knutselhok, dat is verhuisd naar onze oude slaapkamer. De zolder is omgetoverd tot sportkamer.

Eind oktober is het tuinseizoen echt op zijn eind en kan je niks meer telen, dus alleen wat opgeruimd en spullen schoongemaakt.

Nu de winter toch wel lang op zich laat wachten en de temperatuur meer op de lente lijkt ben ik weer aan de slag gegaan in de tuin.
Mijn moestuinbak heb ik verplaatst van het terras naar de achterkant van de tuin. Wat compost en verse aarde erbijgedaan, die is klaar voor de echte winter.
De voortuin heb ik aangeveegd en behandeld met groene aanslagreiniger.
Ook in de borders heb ik compost gedaan. De compostbak is leeg.

Binnen heb ik de minikas weer neergezet en de eerste zaden zitten erin.
Bloemkool, meisjesogen en boshyachint.

Zo, dat was het wel weer even voor nu.
Laat de lente maar komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten