zaterdag 22 september 2012

Zaden ruilen

Ik ben laatst samen met mijn zusters naar het "Boekenfestijn" geweest en mocht een gratis boek uitzoeken.
Daar lag het boek "Buitengewoon tuinieren" van Shera van der Wittenboer.
Een erg leerzaam boekje waar veel tips in staan hoe je meer uit je tuin kan halen met internet.
Daar stond ook een klein artikel in over zaden ruilen.

Zo kwam ik op de site van De Nationale Proeftuin terecht. Daar krijg je de mogelijkheid je verzameling zaden uit te breiden zonder dat het heel erg veel geld kost. Meestal kan je ze ruilen voor andere zaden of voor een postzegel. Als dat niet kan kost het gemiddeld € 0,50 per zakje zaad.
Je kan zoeken op naam of kijken in het aanbod. Ook kan je zelf zaad aanbieden om te ruilen.

Hieronder zie je nog meer linken naar websites van zadenruilers;
Bartjes tuin
Diana's mooie moestuin
Emmy's tuin
Gea's zaaisite
En je kan gewoon op Marktplaats kijken.

Ik hoop dat je hiermee uit de voeten kan, mij heeft het enorm geholpen.

1 opmerking:

  1. Amanda, leuk en informatief, goed gedaan, hier kan ik mee aan de slag als mijn Tuinkastje klaar is!

    Tot horens en ziens,

    Mia

    BeantwoordenVerwijderen